مصاحبه آرشیو خبر ها
قهرمانی با تیمی که از کودکی دنبالش می کردم ، خاص بود

قهرمانی با تیمی که از کودکی دنبالش می کردم ، خاص بود

از همان لحظه ای که در بازی سوپرکاپ ایتالیا برابر لاتزیو گل زد و زمینه ساز پیروزی یوونتوس شد، واضح بود که ماریو مانژوکیچ مرد بازی های بزرگ است. او در خیلی از مصاف های نزدیک دیگر، در لحظات کلیدی گل های مهمی زد و آمارش را در این فصل رکورد شکن بهبود بخشید، او همین الان هم به عنوان یکی از درنده ترین تمام کننده های فوتبال شناخته می شود. در ضمن او به عادت جام بردنش در این فصل هم ادامه داد، او 16ـمین جام زندگیش را گرفت و می تواند برای 17ـمی روز 21 می بجنگد. او در گفت و گو با مدیاست، در مورد راه های موفقیت بیشتر، رابطه اش با آلگری و راز پیروزی در سری آ‌ صحیت کرد:

 

راز موفقیت یوونتوس:

 

باید بگویم که بزرگترین نقطه ی قوت ما شخصیت افراد تیم است. امسال بد شروع کردیم، همان طور که همه می دانیم، اما عالی پاسخ دادیم و نشان دادیم وقتی با هم به عنوان تیم همکاری کنیم چقدر قدرتمند هستیم. آنچه برای من مهم است این است که ما به عنوان یک تیم ببریم، نه دستاوردها و آمارهای شخصی! این واقعیت که توانستیم از آغازی دشوار برگردیم، تمام چیزی است که از نظر من اهمیت دارد. چه من گل بزنم، چه هم تیمی هایم، مهم این است که ما بازی را با پیروزی تمام کنیم.

 

از ساسولو تا اسکودتو:

 

نقطه ی عطف واقعی فصل، مطمئنا واکنش ما به شکستمان برابر ساسولو در ماه اکتبر بود. بعد از آن بازی ما رو در رو با هم صحبت کردیم و یک سری حقایق خودمانی را به هم گفتیم. می دانستیم باید اوضاع را عوض کنیم، از آن لحظه به بعد، شخصیت بیکرانمان نمایان شد و این به ما کمک کرد تا راهمان را به سمت قهرمانی طی کنیم. من از این بابت که جام های زیادی در دوران حرفه ایم بردم، خوشبخت بوده ام، اما این قهرمانی لیگ در اولین فصلم در باشگاه بزرگی چون یوونتوس خیلی خاص بود. من وقتی بچه بودم یووه را به طور جدی دنبال می کردم و الان از اینکه لیگ را بردیم و شانس قهرمانی در جام حذفی را هم داریم خیلی خوشحالم.

 

عادت کردن به فوتبال ایتالیا:

 

فوتبال ایتالیا طبیعتا با فوتبالی که من در کرواسی و بعدش در آلمان به آن عادت کرده بودم متفاوت است، اینجا بیشتر تمرکز روی تاکتیک ها و نظم در بازی است، هر تیم بیشتر نگاهش روی عملکرد بی نقص دفاع است و این می تواند کار را برای مهاجمان خیلی سخت کند.

 

همکاری با آلگری:

 

وقتی به یووه آمدم مهم ترین چیز برایم این بود که آلگری مرا در اینجا می خواست. طبیعتا برای شناخت همدیگر نیاز به زمان داشتیم، اما هرچه که گذشت، واقعا به فهم متقابل خوبی از هم رسیدیم. او نشانم داد که واقعا به من ایمان دارد و این خیلی برایم مهم است چرا که باعث شد من هم بخواهم این اعتماد را جبران کنم، نه فقط به خاطر او بلکه به خاطر هم تیمی هایم و کل باشگاه. او مرد فوق العاده ای است، می توانید در مورد چیزهای جدی با او حرف بزنید و در عین حال بخندید. آلگری یک مربی سطح بالاست که فوتبال را می فهمد و ما رابطه ی خارق العاده ای داریم.

 

کوپا ایتالیا:

 

اگر در یک سری بازی های خاص رویکرد درستی نداشته باشید، باید انتظار شبی دشوار داشته باشید. ما باید برای این بازی به درستی آماده شویم و نباید فکر کنیم که برای برنده شده شانس بیشتری داریم. هر چه که باشد این فینال جام حذفی است، تک بازی است و ما باید برای میلان کاملا احترام قائل باشیم. اگر ما کاملا تمرکز داشته باشیم، بعدش شانس بهتری داریم که پیروزی ای که به دنبالش هستیم را به دست بیاوریم.

 

لیگ قهرمانان:

 

ما امسال در لیگ قهرمانان خوب بازی کردیم اما شما به شانس هم نیاز دارید. همان طور که همه دیدند چطور از این رقابت ها حذف شدیم، جزئیاتی کوچک می تواند تفاوتی بزرگ رقم بزند. متاسفانه نتوانستیم به مراحل بالاتر این تورنومنت برسیم، اما نکته ی مثبت این است که می توانیم از این شکست بیاموزیم و تجربه کسب کنیم و برای دفعه ی بعد بهتر شویم.

 

رویکردت به سختی ها:

 

واقعا از اینکه مردم مرا دست کم می گیرند خوشم می آید. این مرا قوی تر می کند. فارغ از اینکه که چه کسی چه چیزی می گوید، می دانم که می توانم انجامش دهم و به خودم باور دارم. همیشه می خواهیم برای تیم های برتر بازی کنم و جام ببرم.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: